>

novosti logo

Društvo Društvo
Piše Ante Pavić

HRT u ponudi

Iako tuži gomilu novinara, HRT neće poduzimati pravne mjere protiv marketinške agencije koja je prodavala gostovanja u emisiji javne televizije

Budući da Hrvatska radiotelevizija zbog navodnog narušavanja svog ugleda i časti tuži čak i vlastite novinare, bilo bi za očekivati da će prije svih tužiti marketinšku agenciju ILI NET koja je u listopadu prošle godine u zamjenu za novac potencijalnim klijentima otvoreno nudila gostovanje u HRT-ovoj emisiji ‘Kod nas doma’.

ILI NET agencija vam nudi oglašavanje u emisiji ili gostovanje u emisiji ‘Kod nas doma’ po vrlo popularnim cijenama!’ stajalo je na internetskim stranicama marketinške agencije. HRT je portalu Forum.tm tad odgovorio da nema saznanja odakle marketinškoj agenciji uopće ideja da otvoreno nudi gostovanja na javnom servisu za novčanu vrijednost. Štoviše, da bi pokazali da misle ozbiljno u čuvanju vlastitog ugleda, s HRT-a su najavili ‘da će poduzeti sve pravne radnje kojima će se zaštititi ugled i interes’.

No s javne televizije prije nekoliko dana objasnili su da ipak neće tužiti navedenu agenciju. ‘Hrvatska radiotelevizija osuđuje postupak navedene agencije koja je nudila plaćena gostovanja u emisiji ‘Kod nas doma”, no prema mišljenju pravnih stručnjaka, ‘nije bilo pravnog osnova za podizanje tužbe’, naveli su nam s HRT-a.

Dok bi svakom mediju koji drži do vlastite vjerodostojnosti prije svega stalo da dokaže vlastitu nepotkupljivost, na HRT-u smatraju da je javna sramota koju im je svojom ponudom priuštila mala privatna marketinška agencija sasvim nevažna stvar. Šteta, jer bi barem tijekom parničenja saznali na čemu je ILI NET temeljio svoju otvorenu ponudu o mogućnosti kupovanja medijskog prostora na javnoj televiziji. Za razliku od dobrohotnog stava prema privatnoj agenciji, HRT novinarima ne prašta tako lako. Pravni stručnjaci HRT-a u međuvremenu su se dodatno potrudili i pronašli dovoljno pravnih temelja da zbog narušenog ugleda i časti tuže novinare brojnih redakcija u Hrvatskoj, uključujući i vlastite. Uprava HRT-a je krajem prošle godine podigla tužbe zbog navodnih kaznenih djela protiv HRT-ove časti i ugleda protiv HND-a, njegovog predsjednika Hrvoja Zovka i predsjednice Ogranka HND-a na HRT-u Sanje Mikleušević Pavić, tražeći ukupnu odštetu od 500.000 kuna.

Kako su Novosti pobrojale, HRT u ovom trenutku vodi najmanje 23 sudska postupka i protiv drugih medija, uz HND i njegove čelnike. Najviše je tužbi protiv Indexa, Styrije i Nacionala, a prema riječima potpredsjednika HND-a Denisa Romca, tužene su gotovo sve novine i portali koji su u zadnje dvije godine kritički pisali o HRT-u, uključujući i Novosti.

HRT je u tome otišao toliko daleko da su morali reagirati Međunarodna i Europska federacija novinara (IFJ i EFJ). Oni su prije nekoliko dana zajedničkim priopćenjem pozvali upravu HRT-a da odustane od nedavno podignutih tužbi protiv HND-a, Zovka i Mikleušević Pavić. Uprava HRT-a u ratu s hrvatskim medijima i novinarima stalno maše izvještajem Medijske organizacije jugoistočne Europe (SEEMO) iz siječnja 2018. godine o novinarskim slobodama u kojem je HRT iščitao da je ta organizacija ‘utvrdila pozitivne pomake u odnosu na ranija izvješća. Usto, utvrđuje i da je financijska situacija i održivost financiranja osigurana te da je stabilizirana uprava i programsko vodstvo (urednici) HRT-a’.

Ricardo Gutiérrez, glavni tajnik EFJ-a, međutim podsjeća hrvatske vlasti da je u nedavnom Izvještaju o medijskom pluralizmu u Hrvatskoj (EU Report on Media Pluralism in Croatia) ukazano na ‘politizirana postavljanja i otpuštanja na javnom servisu HRT-u’. U Izvještaju se spominje i ‘sustavno političko uplitanje’ u postupke imenovanja koje provodi Uprava HRT-a: ‘Raspušteni Nadzorni odbor je 2016. Hrvatskom saboru podnio izvješće u kojem iznosi mnoge nepravilnosti u upravljanju tim javnim servisom. Izvješće otkriva ozbiljnu krizu upravljanja.’

1/1