>

novosti logo

Piše Ana Brakus

Željka Markić pravomoćno izgubila spor protiv N1 televizije

Sutkinja Županijskog suda u Zagrebu Gordana Bošković Majerović presudila je da Markić nisu nanesene duševne boli tvrdnjama da je ‘žestoka zagovornica zabrane prava na pobačaj’ te inicijatorica referenduma ‘koji je još više suzio prava homoseksualnih osoba’

Pravomoćnom presudom Županijskog suda u Zagrebu utvrđeno je da portal N1 televizije Željki Markić, predsjednici udruge U ime obitelji, nije nanio duševne boli zbog uvrede časti, ugleda i dostojanstva kada ju je u tekstu objavljenom krajem svibnja 2016. nazvao ‘žestokom zagovornicom zabrane prava na pobačaj’ te inicijatoricom referenduma ‘koji je još više suzio prava homoseksualnih osoba’. Novosti doznaju i da je Željki Markić naloženo plaćanje svih sudskih troškova nakon izgubljene tužbe protiv izdavača portala N1 televizije.

Sutkinja Županijskog suda Gordana Bošković Majerović, preinačila je tako nepravomoćnu presudu Općinskog suda u Novom Zagrebu iz svibnja 2018. godine.

‘Tužiteljica je kao javna osoba svoje stavove o pobačaju, kao i pravima homoseksualnih osoba, iznosila u javnom prostoru vrlo intenzivno, bila je prisutna u svim medijima od javne televizije do tiskovina i internetskih portala, te je glasnogovornica udruge koja je inicirala i referendum o jednom od pitanja koje je predmet članka, dakle iznosila je u javnom prostoru svoje stavove o krajnje kontroverznim temama o kojima je društvo podijeljeno i tražila izjašnjavane građana o tim temama. Isto opravdava pisanje i objavljivanje o tim temama u kontekstu pisanja i objavljivanja o tužiteljici kao osobi. Činjenica da u takvoj situaciji tužiteljica mora dodatno obrazlagati svoje stavove, nije neobična niti po mišljenju suda može kod nje izazvati duševne bolove’, obrazlaže se u presudi koju Novosti imaju u posjedu.

Sutkinja se s odbacivanjem osvrnula i na iskaze Željke Markić kojima je svoje djelovanje isključivo tumačila kao promoviranje ‘obiteljskih vrijednosti’ i ‘prava na život nerođene djece’.

‘Pri tom tvrdnja tužiteljice, da ona ne bi bila zagovornica nikakvih zabrana, u situaciji kada bi, kako je prethodno obrazloženo, prihvaćanje njezinih prijedloga kao učinak imalo u ukupnosti znatnu restrikciju, odnosno u velikom broju slučajeva, upravo zabranu pobačaja, ne odgovara sadržaju njezinog djelovanja iskazanom u mnogim, prethodno citiranim emisijama na javnim televizijama. Nadalje, svrha referenduma čija je tužiteljica bila inicijator bila je da se spriječi izglasavanje zakona kojim bi istospolna zajednica bila izjednačena s bračnom, a što proizlazi i iz referendumskog pitanja, iz toga proizlazi da istospolnim parovima nisu sužena postojeća prava, već nisu dobili sva nova koja su očekivali prema prijedlogu zakona’, navodi se u presudi.

Presudom se utvrđuje i da su ‘navedene tvrdnje utemeljene na javnom djelovanju tužiteljice koje je medijski vrlo intenzivno praćeno’.

‘Tvrdnja, da bi upravo članak na portalu tuženika bio taj koji je izazvao potrebu objašnjavati da tužiteljica nije zagovornica zabrana i ograničavanja ljudskih prava, nije ničim potkrijepljena’, navodi se u presudi iz rujna ove godine.

1/1