>

novosti logo

Društvo Društvo

Blokada medijskog smrada

Portal Dnevno.hr i tjednik 7dnevno koji servisiraju ekstremnu desnicu grcaju u dugovima, a tek nešto umiveniji Direktno.hr nakon Karamarkovog pada pokušava pronaći nove pokrovitelje iz HDZ-a

Prošlotjednim održavanjem sudskog ročišta za otvaranje stečaja nad tvrtkom Portal Dnevno, nakladnikom portala Dnevno.hr i tjednika 7dnevno koji huškačkim tekstovima servisiraju ekstremnu desnicu i slove kao njezino glasilo, ali i nedavnim vlasničkim promjenama i uredničkim gadarijama na portalu Direktno.hr, počela je najnovija faza u postojanju tih, kako ih se u novinarskoj zajednici zove, kanalizacijskih portala. Faza je to u kojoj se formalno možda vlasnici mijenjaju, ali se istovremeno u redovima ‘nove’ desnice očajnički traže novi zaštitnici i, prije svega, financijeri tih medija specijaliziranih za difamiranje političkih i ostalih protivnika.

Formiranjem vlade HDZ-a i Mosta početkom ove godine bio je barem djelomično ostvaren ‘mokri san’ vlasnika tih medija te je djelomično skinuta stigma s Dnevno.hr-a i Direktno.hr-a. Primjerice, v.d. glavnog ravnatelja HRT-a Siniša Kovačić ukinuo je dotadašnju zabranu gostovanja njihovih novinara i komentatora na javnoj radioteleviziji, a ministar kulture Zlatko Hasanbegović uzeo je urednicu portala Direktno.hr Mariju Čolak za svoju glasnogovornicu. Ipak, ti mediji našli su se u velikim problemima jer je dotadašnje servisiranje desnice i interesnih klijenata imalo i svoju cijenu – nagomilane dugove.

U vrijeme prije razotkrivanja Karamarkovih veza s Josipom Petrovićem portal Direktno.hr bio je prepun mol-ovih oglasa

Konkretno, u svibnju je Trgovački sud u Zagrebu objavio prijedlog Fine za otvaranje stečajnog postupka nad Portalom Dnevno zbog duga utvrđenog do 13. siječnja u iznosu većem od 615.000 kuna. Navedeni dug bio je samo vrh sante leda prikrivenog poslovanja pravog vlasnika i direktora Portala Dnevno, kontroverznog građevinskog poduzetnika Michaela Ljubasa, koji je svoje medijsko carstvo utemeljeno na huškačkom novinarstvu pokrenuo 2010. portalom Dnevno.hr, a kasnije upotpunio jednako primitivnim portalima za ekstremne desničare na drugim domenama – Dnevno.rs i Dnevno.ba – te izdavanjem tjednika 7dnevno.

Ljubas je prošlog tjedna na stečajnom ročištu kazao da je još krajem veljače plaćen dotad utvrđen dug tvrtke od 615.000 kuna, ali i potvrdio da je tvrtka u novoj blokadi zbog duga državi od čak 8,3 milijuna kuna. Ujedno je potvrdio da je najveći vjerovnik, novouvedeni igrač tvrtka Constans DK, spreman otpisati dio duga i preuzeti većinski vlasnički udio u tvrtki Portal Dnevno. Ljubas je kazao i da Constans DK od Portala Dnevno potražuje oko 8,15 milijuna kuna, a ostali vjerovnici oko 200.000 kuna te da se oni, kako je kazao, mogu naplatiti u redovnom priljevu te tvrtke u roku od samo 30 do 60 dana. Prema njegovim riječima, Portal Dnevno zapošljava čak 24 osobe te je od početka godine ostvario oko 2,7 milijuna kuna prihoda. Naravno, prešutio je da su ti podaci nešto skromniji od prošlogodišnjih, kada je ta njegova tvrtka imala oko 5,2 milijuna kuna ukupnih prihoda, samo 19 zaposlenika i ukupni gubitak od oko 220.000 kuna.

No novi mogući vlasnik Portala Dnevno mogao bi biti opet sam Ljubas, skriven iza tuđih imena. Naime, prema podacima u sudskom registru, najveći vjerovnik i mogući novi većinski vlasnik Constans DK, tvrtka registrirana za poslovanje nekretninama, projektiranje i građenje, za direktora ima Gordana Vojnića, a on je ujedno i predsjednik uprave Elektroprometa, tvrtke koju je, kako se u medijima opširno pisalo, pod sumnjivim okolnostima preuzeo Ljubas, sada predsjednik njezina nadzornog odbora.

Bez obzira na navodnu promjenu vlasništva, dugovi Portala Dnevno mogli bi se samo uvećavati zbog nagomilanih presuda za klevetu, odnosno tekstova na Dnevno.hr-u i u listu 7dnevno koji, osim učestalog govora mržnje, sadrže ‘niz netočnih informacija, izmišljotina i neutemeljenih zaključaka’. Kako se u medijima navodilo, samo u prvih šest mjeseci Portal Dnevno nepravomoćno je izgubio čak 11 sporova na temelju tužbi zbog povrede prava na čast, dostojanstvo i ime, a koji vrijede više od pola milijuna kuna. Među oklevetanima su, između ostalih, udruga B.a.B.e., KBC Osijek, ali i HDZ-ov čelnik Milijan Brkić kojeg su, kako se navodilo, u jednom tekstu zasmetale tvrdnje o navodnom bogaćenju, ali i vrijeđanja što ga na portalu Dnevno.hr zovu Vaso. Posljednja nepravomoćna presuda protiv Portala Dnevno donesena je samo dan poslije stečajnog ročišta te tvrtke, 9. rujna, u korist makarskog gradonačelnika Tonćija Bilića zbog teksta ‘Gradonačelniku na mobitelu svira Hej Slaveni’ u kojem je navedeno i da je Bilić sin ‘čuvenog jugokomunista Jure Bilića’ što, naravno, nije istina.

Novčani problemi, iako ne tako veliki kao u listu 7dnevno i na portalu Dnevno.hr, postoje i na drugom, nešto umivenijem portalu Direktno.hr, koji je krajem 2014. pokrenuo Miljenko Manjkas, urednik zloglasnih ‘Motrišta’, bivši glavni urednik Večernjeg lista, ali i koautor nekadašnjeg huškačkog trash showa ‘Istraga’ koji je u svijet medija bio lansiran još u drugoj polovici devedesetih i to izravno iz ureda predsjednika Franje Tuđmana.

Iako je još 2014. tvrdio da taj projekt nema nikakve veze s politikom i HDZ-om, Miljenko Manjkas kao neostvareni PR novog HDZ-a ubrzo se povukao iz vlasništva nad tim portalom, koji u svibnju 2015. preuzima odvjetničko društvo Suić & Škunca i, kako se u novinarskoj zajednici isticalo, skriveni vlasnik blizak interesnom krugu bivšeg predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka. U vrijeme prije razotkrivanja poslovno-interesnih veza Karamarka i njegove supruge s lobistom mađarskog MOL-a Josipom Petrovićem, što će Karamarka na kraju stajati političke karijere, portal Direktno.hr bio je prepun MOL-ovih oglasa, iako se ta kompanija istovremeno nije oglašavala u drugim medijima.

Nakon Karamarkova pada tvrtku Propuls, izdavača Direktno.hr-a, u srpnju ove godine preuzimaju Vladimir Milinović i Neven Pavelić, uredničko-direktorski dvojac na tom portalu od njegova osnivanja. No u novonastalim okolnostima, ostavši bez političko-financijskog pokroviteljstva, kako se saznaje, portal Direktno.hr ima velikih problema u financiranju, a njegovi vlasnici u misiji su traženja novih pokrovitelja iz HDZ-ovih krugova.

1/1