>

novosti logo

Otkazi u tabloidu

Uručivši otkaze za desetero novinara inače tiražnog tabloida '24 sata', ali i najavivši rezanje plaća ostalima, uprava austrijske Styrije prošlog tjedna počela je provoditi najnoviji plan kresanja troškova u, kako s ponosom ističu, 'najtiražnijim i najčitanijim dnevnim novinama u Hrvatskoj'. Formalni razlozi za otkaze i najava smanjivanja plaća u novinskom izdanju, koje je lani ostvarilo 260,5 milijuna kuna prihoda i čak 15,9 milijuna kuna čiste dobiti, još nisu procurili u javnost. Moguća opravdanja o tehnološkom višku, sudeći prema rezultatima poslovanja, zvuče krajnje cinično.

- Ponašanje uprave '24 sata' smatram skandaloznim. Istina je da tiraža pada i prihodi su manji, ali to još nije toliki pad da bi se posegnulo za ovako drastičnim mjerama. Pa može se vlasniku u Austriji isporučiti i nešto manja dobit, a ne da se svi problemi, pa i loše odluke uprave, prelamaju preko leđa zaposlenika. Poduzeće posluje pozitivno i nema zakonskog opravdanja za proglašavanje tehnološkog viška - poručuje predsjednik Sindikata novinara Hrvatske Anton Filić, ujedno i novinar 'Večernjeg lista', druge dnevne tiskovine u vlasništvu austrijske kompanije, prilično nesklone socijalnom dijalogu sa zaposlenicima.

- U '24 sata' nemamo podružnicu SNH-a, već samo individualne članove. Podružnice nema jer je zaposlenicima suptilno rečeno da u '24 sata' neće biti ni sindikata ni radničkog vijeća. Našim ćemo članovima u svakom slučaju sugerirati da podignu tužbe protiv poslodavca zbog nezakonitih otkaza - poručuje Filić, podsjećajući da je i 'Večernji' već prošao nekoliko valova otpuštanja.

Prema njegovim riječima, ta tvrtka koja je nekada zapošljavala 350 ljudi, sada jedva ima nešto više od 100 zaposlenika. Otprilike je toliko i tzv. RPO-ovaca, iako se tu ne radi o slobodnim novinarima nego o prikrivenom radnom odnosu, što je, nastavlja Filić, u nekoliko slučajeva dokazano i na sudu. Prema svemu sudeći, pravdu na sudu sada bi mogli potražiti i neki novinari '24sata'.