>

novosti logo

Društvo Društvo
Piše Ana Brakus

Luda kuća

Kako kažu izvori s HRT-a, urednici dovedeni u vrijeme vlade Orešković-Karamarko još od tada Aleksandra Stankovića nastoje ukloniti s ekrana, što bi im napokon moglo poći za rukom

Nakon niza skandaloznih odluka, od kojih je u očima javnosti najupečatljivija ukidanje iznimno gledane emisije ‘Hrvatska uživo’, HRT nastavlja sankcionirati one novinare koji samo primirišu ozbiljnijem novinarstvu.

Ovoga puta vodstvo HRT-a ogradilo se od jednog od svojih poznatijih lica – Aleksandra Stankovića – i to zbog postavljanja pitanja gostu u emisiji. Voditelj ‘Nedjeljom u 2’, u emisiji održanoj dan nakon 26. obljetnice pada Vukovara, ugostio je Predraga Mišića Peđu, ratnog veterana u brojnim medijima predstavljenog kao ‘Srbina koji je branio Vukovar’, a danas aktivnog člana Hrvatske konzervativne stranke.

Predraga Mišića Stanković je, između ostalog, upitao ‘što mu smeta u sadržaju građanski rat’. Mišić je pojasnio da ne smatra da je riječ o građanskom ratu, na što je Stanković naglasio da je i brat njegovog sugovornika bio građanin Hrvatske, iako su se borili na suprotnim stranama, te da on, dakle Stanković, ne negira agresiju Srbije. Mišić je inzistirao na tome da se radilo o izdajnicima domovine, a ne o građanima. Nakon još nekoliko komentara taj je segment emisije priveden kraju.

Ispostavilo se da je riječ o početku nove sramotne priče za HRT. Nastupila je akcija desničarskih portala, koji su nastavili harangu prema Stankoviću, pokrenutu prije dvadesetak dana, kad je u emisiji gostovao Igor Mandić. Zbor udruga veterana hrvatskih gardijskih postrojbi javnim priopćenjem zatražio je uklanjanje Aleksandra Stankovića s mjesta voditelja ‘Nedjeljom u 2’ i njegovu suspenziju jer da se ‘ogriješio i ponizio ne samo o novinarski kodeks već i Deklaraciju o Domovinskom ratu, kao i vrlo jasnu oslobađajuću presudu Haškog suda hrvatskim generalima iz čijeg se obrazloženja jasno apostrofira tko je agresor’. Istim priopćenjem dali su do znanja da su zatražili i ‘od Ministarstva uprave da se očituje po pitanju zašto je dozvoljeno da se ruše vrijednosti Hrvatske, Deklaracije o Domovinskom ratu i Domovinskog rata na nacionalnoj televiziji koju plaćaju hrvatski građani, među kojima i veliki broj hrvatskih branitelja’. Zanimljivo, izvještaj o toku emisije na svojim stranicama objavila je i Mišićeva Hrvatska konzervativna stranka. Na ‘sporni dio’ u svom se izvještaju nisu ni osvrnuli.

U promptnoj reakciji, izazvanoj priopćenjem veteranske organizacije, HRT se ogradio od pitanja svojeg novinara. Sve je izvedeno brže i od odgađanja Noći kazališta, posljednje uspješne akcije veteranskih udruga. ‘Hrvatska radiotelevizija, poštujući Ustav Republike Hrvatske i Deklaraciju o Domovinskome ratu Hrvatskoga sabora, ograđuje se od stajališta iznesena u emisiji Nedjeljom u dva 19. studenoga u kojoj je voditelj Aleksandar Stanković u više navrata Domovinski rat doveo u vezu s ‘građanskim ratom”, napisali su u javnom priopćenju. Nakon kratkog citiranja Deklaracije o Domovinskom ratu, uslijedilo je finalno pranje ruku. ‘Hrvatska radiotelevizija ističe i da su svi novinari i zaposlenici javnoga medijskog servisa obvezni objektivno i nepristrano raditi te poštivati pozitivne zakonske propise Republike Hrvatske, a tako i one koji se odnose na Domovinski rat i stvaranje današnje slobodne, suverene i demokratske Republike Hrvatske.’

Posve druga priča su neki stavovi samog gosta emisije koji je, između ostalog, iskoristio gostovanje kako bi napao legitimno izabrane predstavnike srpske nacionalne manjine u političkim tijelima.

Iako su mediji komentar zatražili i od samog Stankovića, on službeno ništa nije mogao reći jer mu to ne dopuštaju interni akti HRT-a. Kako kažu izvori s HRT-a, urednici dovedeni u vrijeme vlade Orešković-Karamarko još od tada Stankovića nastoje ukloniti s ekrana, što bi im napokon moglo poći za rukom.

1/1