>

novosti logo

Piše Novosti:

Viktor Ivančić oslobođen optužbe za uvredu

Općinski kazneni sud oslobodio je kolumnistu Novosti u procesu koji je protiv njega pokrenuo novinar Željko Rogošić

Općinski kazneni sud u Zagrebu presudio je 27. veljače ove godine da kolumnist Novosti Viktor ivančić nije kriv u privatnoj tužbi koju je zbog uvrede protiv njega podnio Željko Rogošić. Tužitelju je naloženo da plati sudske troškove u iznosu od 500 kuna.

Rogošić je Ivančića tužio zbog teksta 'Bolest kuma', objavljenom u Novostima u travnju 2013. godine, kada je tužitelj pobijedio na natječaju za glavnog urednika Prvog programa HRT-a. Ivančić je problematizirao odnos Gorana Radmana, tadašnjeg glavnog urednika HRT-a, i tužitelja Rogošića, koji su vjenčani kumovi te naveo Rogošićevo zaposlenje na HRT-u kao primjer zapošljavanja po kumsko-rodbinskom ključu.

Ivančić piše kako je Radman 1989. godine, kad je došao na mjesto generalnog direktora TV Zagreb, na poziciju odgovornog urednika TV centra Split postavio Rogošića. Potom, kad je 2013. godine postao glavni ravnatelj HRT-a, Rogošić je zaposlen na mjesto glavnog urednika Prvog programa HTV-a.

Ivančić je u svojoj obrani naveo kako tekst nije napisao s namjerom da uvrijedi Rogošića, već je kritički govorio o nepotizmu u slučaju tužitelja i Gorana Radmana. Ivančić je rekao kako smatra da je nepotizam društveno zlo. Naglasio je i da nema netočnih tvrdnji te zbog toga i nije podnesena tužba protiv klevete. Ivančić je u obrani naveo i kako je zanimljivo da je Rogošić u tužbi naveo gotovo cijeli tekst osim dijela gdje se navodi da je lažirao svoju biografiju u natječajnom postupku.

Osim tuženika, tijekom sudskog postupka saslušani su Željko Rogošić, Goran Radman i Goran Rotim. Rogošić je izjavio kako je Ivančićev tekst 'jedinstven primjer zlonamjernosti, uvrede i zloupotrebe javne riječi'.

Radman je u svom svjedočenju izjavio kako je Rogošića izabrao Goran Rotim kojem je ovaj prethodno rekao da su vezani kumstvom. Rotim je pak svjedočio kako je od Radmana dobio listu te da se od pet kandidata odlučio za Rogošića.

Sud je utvrdio kako je iz iskaza tužitelja i svjedoka jasno kako je tekao izbor za urednika na HTV-u te da ne može prihvatiti da je način na koji je Ivančić pisao tekst osvetnički i uvredljiv.

U obrazloženju se navodi kako je sud prihvatio obranu okrivljenika da nije imao namjeru uvrijediti privatnog tužitelja već da je pisao kritički o nepotizmu u slučaju Rogošića i Radmana.

Nadalje, analizom teksta sud nije utvrdio da kod okrivljenika postoji subjektivni element kaznenog djela, odnosno namjera vrijeđanja.

Na presudu sutkinje Zlatice Prišlin nezadovoljna strana u roku od 15 dana imala je pravo podnijeti tužbu.

1/1