>

novosti logo

Zona ZAMPirova

Ivo Josipović je u travnju 1992. u ime ZAMP-a potpisao prvi ugovor s HRT-om i tako je počeo aranžman koji je u više navrata proglašavan štetnim za javnu radioteleviziju

Potvrdom da policija istražuje okolnosti potpisivanja ugovora HRT-a i ZAMP-a, prošlog tjedna još jednom je otvoreno pitanje odgovornosti glavnog ravnatelja HRT-a Gorana Radmana za poslovanje javne televizije, odnosno za sklapanje, kako se u medijima navodi, spornog ugovora vrijednog čak 67 milijuna kuna.

Pozive na obavijesne razgovore dobili su, kako se saznaje, i neki članovi Nadzornog odbora HRT-a, koji će krajem ovog mjeseca održati tematsku sjednicu o utjecaju programa restrukturiranja na kadrovsku sliku javne radiotelevizije. Ta bi sjednica, prema našim izvorima, mogla biti dopunjena i zahtjevom za očitovanjem ravnatelja Radmana o nizu navodnih nepravilnosti u poslovanju HRT-a, uključivši i ugovor sa ZAMP-om.

Najnoviji interes istražitelja za prisavsko poslovanje sa ZAMP-om potvrdio je član NO-a HRT-a Dražen Rajković, dodajući da je i on bio pozvan na razgovor.

-Točno je da su me zvali, ali sam odbio doći. Rekao sam im da najprije prouče sve zapisnike sa sjednica Nadzornog odbora Hrvatske radiotelevizije, pa da nakon toga možemo razgovarati, ako bude potrebno. U zapisnicima piše sve što ih zanima o okolnostima potpisivanja ugovora ZAMP-a i HRT-a. Na čak tri sjednice Nadzornog odbora upozoravao sam, zajedno s još nekim članovima NO-a, na čudne stavke ugovora. Ravnateljstvo HRT-a tada se ponašalo kao da je zastupnik ZAMP-a a ne HRT-a - rekao je Rajković za portal Direktno.hr, dodajući kako su čelni ljudi radiotelevizije inzistirali na ugovoru koji je, po njegovom mišljenju, bio nepovoljan za televiziju.

Rajković je tako podsjetio i na prošlogodišnju sjednicu Nadzornog odbora na kojoj je, glasovima trojice od petorice članova NO-a, odobren trogodišnji ugovor po kojem se ZAMP-u plaća 67 milijuna kuna, iako su već tada postajale naznake da bi se naknada mogla smanjiti.

Prema neslužbenim informacijama, istražuje se jesu li neki članovi Nadzornog odbora promijenili mišljenje nakon pritiska da ipak odobre potpisivanje trogodišnjeg ugovora u iznosu od 67 milijuna kuna. Predsjednik NO-a Viktor Gotovac o tome se nije oglasio, a znakovita je i šutnja ostalih prisavskih nadzornika – Marija Raguža, Svetozara Sarkanjca i Mate Radeljića. S druge strane, u najnovijem obratu oko spornog ugovora u Hrvatskom društvu skladatelja (HDS), odnosno u njihovoj stručnoj službi Zaštite autorskih muzičkih prava (ZAMP), uobičajeno tvrde da je najnovija istraga upravo posljedica njihove inicijative.

HDS ZAMP je u lipnju 2014. samoinicijativno poslao prijedlog ugovora između HRT-a i HDS ZAMP-a Državnom odvjetništvu na očitovanje. Naime, javnost se tijekom lipnja navodilo na zaključak kako se radi o nekom novom i za HRT štetnom ugovoru. Međutim, riječ je o obnavljanju već postojećeg ugovora na istim principima i istim zakonskim osnovama koje se primjenjuju posljednjih dvadesetak godina’, pisalo je u odgovoru ZAMP-a portalu Index.

Pozivanje na ugovor koji se primjenjuje posljednjih dvadesetak godina otkriva i izlaže i predsjednika u odlasku Ivu Josipovića. Upravo je Josipović u travnju 1992. u ime ZAMP-a potpisao prvi ugovor s HRT-om i tako je počeo aranžman koji je u više navrata proglašavan štetnim za javnu radioteleviziju. U aktualnim kritikama upozorava se na sporne stavke najnovijeg ugovora, a pogotovo na obvezu da HRT unaprijed potpisuje mjenice ZAMP-u kao sredstvo osiguranja plaćanja, što navodno ne radi nijednom drugom dobavljaču. Uglavnom, u zraku stoji optužba za pogodovanje, a na policiji je da istraži je li ravnatelj HRT-a Goran Radman potpisao (produžio) štetan ugovor.

1/1