>

novosti logo

Karamarko omanuo

Županijski sud u Dubrovniku preinačio je presudu Općinskog suda u Zagrebu prema kojoj je tjednik Nacional trebao platiti 70 tisuća kuna Tomislavu Karamarku zbog povrede prava osobnosti i za duševno zdravlje. Prema najnovijoj presudi, Karamarko je dužan platiti nakladniku Nacionala nešto više od 17 tisuća kuna. Bivši šef HDZ-a tužio je Nacional zbog objave intervjua u kojem je Josip Manolić 2015. izjavio da je ovaj bio doušnik Udbe.

Iako su iz tjednika tvrdili da je bila riječ o prenošenju autoriziranih tvrdnji sugovornika, a ne o zauzimanju vlastitog stava, sudac Marko Rus presudio je da su trebali provjeriti Manolićeve izjave. Na dubrovačkom sudu takav su zaključak nazvali pogrešnim. U presudi piše da autorizirani intervju ‘po naravi stvari ne uključuje istraživanje istinitosti izjava sugovornika, već novinar točno i potpuno prenosi tvrdnje sugovornika, a granice njegove slobode su relevantnost sugovornika i javni interes’.

‘Kako se u konkretnom slučaju radi o političkoj raspravi koja je drugačija jer dopušta veći stupanj žestine i naboja, a radi se o sudionicima političkog života koji su javno surađivali, pogrešna je ocjena prvostupanjskog suda da tuženik nije postupio u dobroj vjeri jer nije utvrdio točnost sporne izjave s obzirom na to da je opće poznato da je teško ili gotovo nemoguće pribaviti podatke o suradnicima Udbe’, citira Nacional dubrovačku presudu.

Karamarko je u međuvremenu tužio i Manolića, ali je i on nepravomoćno oslobođen optužbi na Općinskom kaznenom sudu u Zagrebu. Na suđenju su svjedočili Stjepan Mesić i bivši šef Ureda za nacionalnu sigurnost i Vrhovnog suda Krunislav Olujić. ‘Razgovarali smo u predsjednikovu uredu, a Tuđman je izrekao konstataciju o udbašima koji ga okružuju. Govoreći o ‘sovi ušari’, i ‘malom konfidentu’, ljutito je šakom lupio o stol na kojem su bili fascikli, a na njima je pisalo Šeks V. i Karamarko T.’, rekao je Olujić na jednom od ročišta, piše Nacional u ovotjednom broju.

1/1