Kino Europa opet prikazuje filmove

Povodom 95. rođendana kina Europa, Zagreb film festival pokrenuo je internetsku platformu 'Kino Europa Online' s videotekom suvremenih autorskih filmova koji su činili okosnicu njegovog redovnog repertoara

Udf3e8in9ctuyq0m3yj7tv80hqw

Da su okolnosti normalne i uobičajene, zagrebačko kultno Kino Europa proslavilo bi 8. aprila svoj 95. rođendan. Ali umjesto prigodnih slavlja i isto tako prigodne filmske revije, kino zjapi prazno. Ne zbog potresa ili protuepidemijskih mjera, nego zbog poteza gradskih vlasti na čelu s Milanom Bandićem koje su još početkom juna prošle godine zatvorile kino zbog navodno hitnog renoviranja, od kojeg na kraju nije bilo ni 'r', a kino je sve ovo vrijeme zatvoreno.

Zato je na ovu godišnjicu značajnu za filmsku kulturu, ali i za javni život grada, Zagreb film festival pokrenuo internetsku platformu ‘Kino Europa Online‘ posvećenu ovom kinu s online videotekom suvremenih međunarodnih autorskih filmova koji su činili okosnicu njegovog redovnog repertoara.

'Platformu posvećujemo kinu Europa koje je gotovo cijelo stoljeće bilo dom filmskoj umjetnosti, a danas je zatvoreno. U ovom trenutku dostupno je četrdesetak filmova, a u narednih mjesec dana svake srijede i nedjelje objavljivat ćemo kodove za besplatno gledanje odabranih naslova. Godinu dana nakon zatvaranja kina Europa cilj ove platforme jest umanjiti prazninu nastalu prekidom programa, održati kontinuitet dostupnosti kvalitetnog filmskog programa te simbolično odati počast dvorani čija je monumentalnost gotovo cijelo stoljeće davala filmskoj umjetnosti posebno i cijenjeno mjesto u Zagrebu', naglašavaju u ZFF-u.

Na platformi je trenutno dostupno 40-ak filmskih naslova koji su na repertoaru bili od 2009. do 2019. godine, u vrijeme dok je ovim kinom upravljala Umjetnička organizacija Zagreb Film Festival. Izbor uključuje filmove važnih suvremenih autora poput Rubena Östlunda, Asghara Farhadija, Claire Denis i Christiana Petzolda, najzanimljivijih novih redatelja kao što su Lászlo Nemes, Benedikt Erlingsson i Juha Kuosmanen, kao i velike festivalske pobjednike, uključujući i one koje su ti uspjesi doveli do nominacija za Oscare i Zlatne globuse.

Platforma donosi i neke od najhvaljenijih filmova za djecu i mlade iz prošle decenije, a cilj je u narednim tjednima proširivati ponudu u suradnji s domaćim distributerima čiji su naslovi također bili dio repertoara.

Programe kina Europe godišnje je posjećivalo oko 120.000 filmofila, a kvalitetu i važnost ove institucije potvrdila je i Mreža europskih kina Europa Cinemas dodijelivši 2016. UO ZFF-u nagradu za najbolji europski program, najznačajnije godišnje priznanje te organizacije posvećene poticanju distribucije i promociji europskog filma. I pored svega toga (ili baš zato) Grad Zagreb bez konkretnih planova i mjera za obnovu zatvorio je kino Europu u junu 2019. Prekid rada kina označio je naprasan prekid djelovanja filmske zajednice koja je oko njega bila okupljena; zajednice koja je kino inicirala iz potrebe, održavala ga i okupljala oko sebe sve ljubitelje filma.

Iako je realizacija platforme Kino Europa Online počela mnogo ranije kao odgovor na nedostatak redovnog programa uzrokovanog zatvaranjem kina Europa, činjenica je da je budućnost nezavisnog kinoprikazivaštva danas još ugroženija i neizvjesnija zbog trenutačne situacije uzrokovane pandemijom bolesti Covid-19., ističu u ZFF-u uz obećanja o nastavku održavanja i poticanja filmskih aktivnosti kako bi barem donekle umanjio nastalu prazninu.

Platforma Kino Europa Online dostupna je na internetskoj stranici www.kinoeuropa.hr, na kojoj će biti moguće pratiti vijesti o novim naslovima i preporukama tjedna, cijene najma filma kretat će se od 1.5 do 2.5 USD (okvirne protuvrijednosti 10 do 18 HRK), a u narednih mjesec dana svake srijede i nedjelje bit će objavljivani kodovi za besplatno gledanje odabranih naslova. Filmski program dostupan putem interneta simbolično je podijeljen na Veliku dvoranu, u kojoj će biti prikazivani suvremeni cjelovečernji filmovi s nekadašnjeg programa kina, te dvoranu Müller, koja će voditi na internetsku platformu www.croatian.film koja prikazuje kratkometražne hrvatske filmove.

Podsjetimo da UO Zagreb Film Festival vodi i distribuciju nezavisnog filma i KinoKino Festival za djecu, a priprema se i za ovogodišnje izdanje Zagreb film festivala.